Περί «Ευρωπαϊκής Νοοτροπίας»

Έχω έναν φίλο υποστηρίζει οτι για όλα τα δεινά μου φταίει που δεν έχω ευρωπαϊκή νοοτροπία. Ούτε ο ίδιος είχε μέχρι τα είκοσί του αλλά μετά που έζησε τριάντα χρόνια και βάλε στην Ευρώπη την απόκτησε και τώρα τα κάνει όλα σωστά.

Εντύπωση μου κάνει πως άλλοι φίλοι μου που ζουν στο εξωτερικό αλλά όχι στην Ευρώπη, δεν φαίνεται να έχουν αποκτήσει την αμερικάνικη ας πούμε νοοτροπία (το νιώθεις κιόλας όταν που και που έρχονται στην Ελλάδα και πίνουμε ένα κρασί). Φαίνεται πως πτυχίο «νέας νοοτροπίας» δίνει μόνο η Ευρώπη και μάλιστα μόνο σε όσους δεν κατέχουν κάποιο άλλο πτυχίο.

Τέλος πάντως μπορεί και να έχει δίκιο αλλά ευτυχώς είμαι καταδικασμένος να μην πάρω πτυχίο «Ευρωπαικής Νοοτροπίας» γιατί ήδη έχω ένα πτυχίο και ένα μεταπτυχιακό σε Ελληνικό Πανεπιστήμιο, εργάζομαι στην Ελλάδα τριάντα χρόνια στην ελεύεθρη αγορά, έχω μεγαλώσει δύο κόρες στην Ελλάδα (με αγωνιστική νοοτροπία).

Ένα άλλο χαρακτηριστικό του φίλου μου είναι οτι δεν του αρέσει όταν συζητάμε να χρησιμοποιώ παραδείγματα από την νεότερη και σύγχρονη Ελληνική Ιστορία, το θεωρεί μη χρήσιμη αναδρομή στο παρελθόν και χαρακτηριστικό παραδειγμα Ελληνικής και άρα Αντιευρωπαικής νοοτροπίας. Μεταξύ μας νομίζω οτι ούτε Ελληνική ιστορία έχει μελετήσει ούτε Ευρωπαική. Έχει μελετήσει μάλλον πολλούς ισολογισμούς και πολλά βιβλιά μάρκετινγκ. Άλλωστε εκεί είναι τα λεφτά.

Το περίεργο είναι πως και άλλοι πολίτες που έχω γνωρίσει από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, Ισπανία, Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία έχουν τη δική τους νοοτροπία: Ισπανική, Ιταλική, Γαλλική, Γερμανική και καθόλου δεν με χαλάει όταν συζητάω μαζί τους, γιατί κανείς δεν θεωρεί αναγκαία και ικανή συνθήκη συζήτησης, συνύπαρξης, εντιμότητας, ευημερίας και επιτυχίας την «Ευρωπαϊκή Νοοτροπία» όπως ο φίλος μου.

Έτσι, πήρα την απόφαση να μη ξανασυζητήσω με τον φίλο μου γιατί δεν έχει κανένα ενδιαφέρον να διαφωνείς με κάποιον που χρησιμοποιεί το ίδιο επιχείρημα: «Φταίει η Ελληνική νοοτροπία» , σε κάθε ζήτημα.

Σχολιάστε

