Η κυρία με τις … παντόφλες

……Ένα λευκό βαν με την προειδοποίηση «συχνές στάσεις» προπορεύεται. Κάτω από το λογότυπο «direct marketing», με μεγάλα κόκκινα γράμματα γράφει «Ζητούνται νέοι και νέες για διανομή διαφημιστικών φυλλαδίων».

……Είναι μεσημέρι, προφανώς έχουν σχολάσει, και το βαν της εταιρίας διανέμει τους «διανεμητές» στα σπίτια τους. Για την ακρίβεια τους ξεφορτώνει κάπου κοντά –ελπίζω- στο σπίτι τους. (Σιγά μη τους πάει μέχρι την πόρτα τους «Άστους μωρέ. Η δουλειά τους είναι να περπατούν»).

……Στην πρώτη στάση κατεβαίνουν δύο σχετικά νέες γυναίκες. Βγαίνουν χωρίς να χαιρετήσουν ούτε η μία την άλλη ούτε κάποιον συνάδελφο μέσα στο βαν. «Άρα είναι οι τελευταίοι, δεν έχει άλλες στάσεις. Ευτυχώς γιατί έχω αργήσει και η προσπέραση είναι αδύνατη». Βιάστηκα να χαρώ. Δεύτερη στάση.

…...Κατεβαίνουν άλλοι δύο. Αυτοί δεν είναι νέοι. Η γυναίκα γύρω στα σαράντα φορτώνεται το σακίδιό της –δεν το παρέχει η εταιρία- και απομακρύνεται με βήμα ζωηρό. Ο άντρας είναι μεγαλύτερος, γύρω στα πενήντα, κρατάει το άδειο σακίδιο στο χέρι –δείχνει να τον βαραίνει ακόμα και άδειο-και περπατάει αργά. Φαίνεται κατάκοπος. Είναι κατάκοπος. Πόσα χιλιόμετρα έχει περπατήσει σήμερα; Τα πόδια του δεν τον κρατάνε. Μου φαίνεται ότι παραπατά.

……Στην επόμενη στάση το βανάκι αδειάζει. Τελευταίες κατεβαίνουν δύο γυναίκες, μεγάλες σε ηλικία. Αν δεν είναι, δείχνουν κοντά στα εξήντα. Άσπρα μαλλιά, κουρασμένα σώματα. Η μία κουτσαίνει. Καθώς την παρατηρώ το φανάρι ανάβει κόκκινο. Το βανάκι χάνεται μέσα στη κίνηση –καλύτερα-. Η γυναίκα κάθεται στα σκαλοπάτια, βγάζει τα πλαστικά «αθλητικά» παπούτσια, ανοίγει το σακίδιο, κάτι ψάχνει. Ένα ζευγάρι παντόφλες. Τρίβει λίγο τα κουρασμένα πόδια, τις φοράει και σηκώνεται. Περπατάει αργά, αλλά τουλάχιστον δεν πονάει ˙  έτσι δείχνει το πρόσωπό της .

……Και ξαφνικά λες και όλα σωπαίνουν γύρω μου.  «Ακούω» μόνο τον ήχο από τις παντόφλες της ηλικιωμένης γυναίκας που σέρνονται στις πλάκες του πεζοδρομίου. Χάνω και το δεύτερο φανάρι. Ένα φορτηγάκι πίσω μου κορνάρει, ο οδηγός βρίζει, με προσπερνάει. Στη καρότσα γράφει «Διανομή διαφημιστικού υλικού» αλλά το μυαλό μου διαβάζει «Αναδιανομή του πλούτου».

23 responses to “Η κυρία με τις … παντόφλες

  1. Παράθεμα: Οι μετανάστες μέσα από τα blogs « ΑνθρωποΓεωγραφίες

  2. Παράθεμα: Οι μετανάστες στα blogs « ΑνθρωποΓεωγραφίες

  3. Παράθεμα: Οι μετανάστες στα blogs « ΑνθρωποΓεωγραφίες

  4. Παράθεμα: Οι μετανάστες στον τύπο και στα blogs « ΑνθρωποΓεωγραφίες

  5. Παράθεμα: Οι μετανάστες στον τύπο και στα blogs « ΑνθρωποΓεωγραφίες

  6. Παράθεμα: Οι μετανάστες στον τύπο και στα blogs « ΑνθρωποΓεωγραφίες

  7. Έφτασα ως εσάς απ’ τον silentcrossing και χαίρομαι πολύ που το έκανα. Καλησπέρα σας. Οι τσουχτερές αλήθειες των μικρών καθημερινών συμβάντων της ζωής..

    Μου αρέσει!

  8. @ silentcrossing

    Σε ευχαριστώ πολύ.
    Είναι μεγάλη η συγκίνηση όταν νιώθεις ότι υπάρχουν άνθρωποι λίγοι ή πολλοί δεν έχει σημασία που τους συν-κινούν ίδιες συγκινήσεις και ανάγκες.
    Σε ευχαριστώ.

    Μου αρέσει!

  9. Παράθεμα: Αναδιανομή του πλούτου « Silentcrossing’s Blog

  10. Δεν έχω λόγια…Για κάποια κείμενα σαν αυτό άξιζει να συνεχίσουμε να ασχολούμαστε με το blogging. Αυτό το κείμενο πρέπει να διαβαστεί άπό όλους…

    Μου αρέσει!

  11. @ αλέξανδρος ανδρουλάκης

    Κακώς μιλάμε για την «γενιά των 700 ευρώ». Το σωστό είναι «η εποχή των 500 ευρώ» ή αλλιώς «ice age».

    Αυτή η ιστορία με τον τύπο από τα Τρίκαλα αξίζει να γραφτεί σε 123 λέξεις.

    Μου αρέσει!

  12. …ή, θα μπορούσε να μεταφραστεί
    «ζητούνται άνεργοι».
    Το περίεργο είναι που λες πως ήταν άνθρωποι σχετικά μεγάλης ηλικίας.
    Το έχω παρατηρήσει κι εγώ εδώ στο Ρέθυμνο τα τελευταία 2-3 χρόνια.
    Είχα μείνει με την εντύπωση πως αυτή είναι δουλειά όντως για νέους και λόγω αντοχής και λόγω είδους δουλειάς – την έχω κάνει κι εγώ εν μέσω καύσωνα ΄87 στην Αθήνα.
    Πριν λίγους μήνες έπιασα κουβέντα μ΄έναν τύπο γύρω στα 40 απο τα Τρίκαλα που βρέθηκε εδώ για μια γυναίκα που τελικά τον παράτησε και μοίραζε φυλλάδια να μαζέψει λεφτά για τα εισιτήρια να γυρίσει πίσω!

    Μου αρέσει!

  13. @ cook

    Κάποια πρωινά που ξυπνάω νωρίς και έχω ξεχάσει που έχω παρκάρει, ψάχνοντας στους δρόμους γύρω από το σπίτι μου, συναντάω αυτούς τους ανθρώπους λίγο πριν ξεκινήσουν την διανομή. Είναι κυρίως γυναίκες, όχι νέες. Καπνίζουν ένα τσιγάρο, πίνουν καφέ από ένα θερμός καθώς ακούν τις οδηγίες του «επικεφαλής».
    Θα είχα προσπεράσει σήμερα το βανάκι αν δεν υπήρχε εκείνο το φανταχτερό «Ζητούνται νέοι και νέες…» που μεταφράστηκε αυτόματα στο μυαλό μου σε «Ζητούνται φτωχοί και φτωχές…»

    Μου αρέσει!

  14. πολύ ομορφο κειμενο…διαβαζα και απορουσα για το κλεισιμο…η τελευταια φραση μαρτυρα για ολα…εξαιρετικη…

    Μου αρέσει!

  15. @ L’ Enfant de la Haute Mer

    Να νιώθετε ως μεγαλομέτοχος και μάλιστα ως κάτοχος προνομιούχων μετοχών με δικαίωμα ψήφου.

    ΥΓ. Ελπίζω οι «επιθέσεις» να σταματήσουν και να παραιτηθώ από το δικαίωμα έγκρισης σχολίων.

    Μου αρέσει!

  16. Ναι, εξεπλάγην… είναι και βάρβαρη αυτή η προκατ φράση !
    Η αλήθεια είναι ότι συχνά νιώθω ότι το παρακάνω
    μονοπωλώντας το σχολιασμό των αναρτήσεών σας,
    κι άλλοτε πάλι νιώθω κάτι σαν ‘μικρομέτοχος’

    Μου αρέσει!

  17. Έχει ενεργοποιηθεί ο έλεγχος-έγκριση σχολίων. Ο λόγος είναι κάποιες αισχρές και ανεπιθύμητες «επισκέψεις» και εδώ και στις «123 λέξεις».

    Μου αρέσει!

  18. @ L’ Enfant de la Haute Mer

    Εγώ σας ευχαριστώ για τον χρόνο που αφιερώνετε σε αυτό το blog και για όσα έχω μάθει και πληροφορηθεί χάρη σε εσάς.

    Μου αρέσει!

  19. Εξαιρετικό κείμενο ‘αγωγής του πολίτη’,
    τομή βαθειά σε σάρκα ζωντανή… χαίνει μπροστά μας..
    γι’αυτούς που έμαθαν να μπορούν να παίρνουν πάνω τους
    κάτι από το βάρος του Kόσμου…
    … σπάραγμα και σπαραγμός, πόνος και συμπόνια
    πώς άραγε θα μπορούσε να είναι κι αλλιώς ;

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

