Ζωνιανά και «Κρητική Πολιτεία»: Αιτιοθεσία ή Δικαιοθεσία;

Τα όρια μεταξύ «αιτιολόγησης» και «δικαιολόγησης» μπορούν να καταστούν τόσο ασαφή, ώστε μια αναλυτική επιχειρηματολογία που στο αρχικό της τουλάχιστον στάδιο στοχεύει στην αναζήτηση αιτίων, να καταλήγει σε απόπειρα, όχι αναγκαστικά εσκεμμένη, αποκάλυψης δικαιολογητικών στοιχείων ακόμα και για ένα εγκληματικό γεγονός όπως η μαφιόζικη επίθεση στα Ζωνιανά της Κρήτης.

Στα κοινωνικο-πολιτικά φαινόμενα η προς τα πίσω αναζήτηση και διασύνδεση αιτίων και αποτελεσμάτων , όσο λογικά ισχυρή και αν είναι η τελευταία, ενέχει μια αυξανόμενη πιθανότητα λάθους που σχετίζεται με το ταχύτατα πολλαπλασιαζόμενο πλήθος γεγονότων που περιβάλλουν χωρο-χρονικά το εξεταζόμενο γεγονός.

Έτσι μπορεί κάποιος να υποπέσει στο λάθος να συσχετίσει μια εγκληματική επίθεση που σχετίζεται με το εμπόριο ναρκωτικών με γεγονότα που σχετίζονται με ενδεχόμενες αποσχιστικές τάσεις της λεγόμενης «Κρητικής Πολιτείας».

Όταν η «αιτιοθεσία» διολισθαίνει σε «δικαιοθεσία» κινδυνεύει να παράγει δίκαιο υπό την στενή και άδικο υπό την ευρεία έννοια.

Η, για να μιλήσουμε απλά, η οποιαδήποτε διασύνδεση της εγκληματικής μαφιόζικης συμπεριφοράς με την «Κρητική λεβεντιά«, ή όποια άλλη «Ελληνική λεβεντιά«, έθιμο ή «ιστορική παράδοση» είναι τουλάχιστον ατυχής.

Προσθήκη 20/9/2007

Και να που επαληθεύεται η υποψία πως κάποιοι θα εκμεταλευτούν το συμβάν για να εγείρουν «θέμα» να βρούν «πάτημα» για να αρχίσει συζήτηση γύρω από ένα ανύπαρκτο θέμα που κάποιοι θέλουν να γίνει υπαρκτό επειδή υπάρχει σε κάποια πονηρά μυαλά. Ξαφνικά, μέρες μετά εμφανίζονται σχόλια που δεν είναι πλεόν «ατυχή» αλλά ύποπτα. Πριν τον διαμελισμό μιας χώρας αυτοί που τον απεργάζονται ακολουθούν πάντα την ίδια τακτική. Δημιουργούν αιχμές. Το ίδιο συνέβη πριν τον διαμελισμό της Γιουγκοσλαβίας. Για αρκετό καιρό ξεκινώντας με αρθράκια, σχόλια και «διαπιστώσεις» κάποιοι έθετα ζητήματα μέχρι που τελικά έγινε «συνείδηση» στηνδιεθνή  κοινή γνώμη πως «υπάρχει πρόβλημα».

Επειδή «κάποιοι» γνωρίζουν ότι τα blogs είναι ένα πολύ καλό μέσο για να δημουργήσουν θόρυβο και επειδή δεν προτίθεμαι να διαθέσω το blog σε όσους έχουν παρόμοιες βλέψεις όσα σχόλια θεωρούνται «ύποπτα» θα κατεβαίνουν.

 

 

 

 

Advertisements

47 responses to “Ζωνιανά και «Κρητική Πολιτεία»: Αιτιοθεσία ή Δικαιοθεσία;

  1. Τα ζωνιανα ειναι λιγοτερα διεφθαρμενα απο το μεγαρο μαξίμου; Και αν λεμε για βια, ας πουμε και την βια των αστυνομικων εναντια σε κατοικους των ζωνιανων που λιγη αναφορα εδωσαν τα μεντια…

    Μου αρέσει!

  2. @ the_guardian
    Καλά, δεν χρειάζεται να εκνευρίζεσαι κιόλας. Ψάξε λίγο και τις θέσεις μου πάνω στο θέμα. Έχω σχολιάσει σε διάφορα blog για το ίδιο θέμα. Που’ σαι. Διάβασε καλύτερα άλλη μια φορά και το ποστ που σχολίασες.

    Μου αρέσει!

  3. Το οποιο θέμα του κειμένου μου δεν έχει ουδεμία σχέση.. με το ηλίθιο που εσύ ακούς….
    αλλά στις κατηγορίες για την ΚΡΗΤΗ….. και τους ΚΡΗΤΕΣ…. το κείμενο ειναι ξεκάθαρο…

    Μου αρέσει!

  4. Με βάση το θέμα του κειμένου να μηλάς.. και να απαντάς… αερολόγε.. και να βγάλεις τα μάτια σου να διαβάσεις τα greeklish μου.. για να απαντήσεις στο θέμα…

    Μου αρέσει!

  5. @the_guardian
    Τα έχεις μπερδέψει λίγο πιστεύω…και τα greeklish σου μου βγάλανε τα μάτια «φίλε».

    Τελικά δεν κατάλαβα αν είσαι κι εσύ ένας από αυτούς τους άμυαλους που ζητάνε αυτονομία. Ό,τι πιο ηλίθιο έχω ακούσει δηλαδή στην ζωή μου.

    Μου αρέσει!

  6. h istoria tou topou mou den einai aporipantiko gia na thn diafimisw..mboris na koitakseis thn istoria(v merarxia krhton/kwnstantinoupolh/makedonikoi agwnes/mikra asia/hpeiros/maxh tis krhths/kypros/)den xriazete loipon na diafimisw tipota.. kai malon esy den katalabes swsta.. 😉 giati otan les krhth , zwniana ,krhtikh politeia,bia, kai leventia… fysika kai paizeis me tis lekseis… na sto eksigisw k egw apla… otan les krhth bazeis sto stoma sou ena sinolo anthropon.. pou oute mia idea exeis giautous.. afou patas epano se mia eparxia kai ena xwrio.. gia na katigoriseis ena olokliro nhsi… kai ektos aytou petas kai mia krhtikh politeia… kai den ksereis kan pou badizeis… h moipos ksereis ?? kai badizeis skopima ??( kati allo.. h kardia mou.. h gnwsh mou kai o sebasmos tis zwhs kai tou thanatou.. einai arketa megalh kai baria.. gia na trabiksw pistoli se kapoion anthropo… sthn krhth oi antres einai aytoi pou dimiourgoune tin istoria.. oxi oi pistolades kai oi ntaides…) diathesimos na apanthsw se otidipote allo afora tous anthropous tou topou mou.. file..
    xwris » » . episeis otan diatipono thn skepsh mou lew.. P.X. giati se ena xwrio opws ta zwniana na simbenei ayto pou simbenei ??? /giati h politeia na kanei ta straba matia ???/giati afou sthn krhth einai allos o logos pou eiparxoun ta opla.. kapoioi hlithioi ta xrisimopoioun me diaforetiko skopo…/giati kapoioi polites ek tis krhtikhs nhsou.. theloun na apoxorisei h krhth apo thn ellhnikh politeia ??/exoun kapoio ofelos ??/exoun parapona apo kapoious ??/ tous pernoun ta miala kapoioi ??… den petaw.. krhth/krhtikh politeia/lebentia/bia… kai arxizw na sxoliazw xoris na kserw…. alhtheia se poio meros zeis ?

    Μου αρέσει!

  7. @annta

    Με βρίσκετε απόλυτα σύμφωνο.

    @the_gurdian

    Δεν σε πολυκαταλαβαίνω. Τι θα μπρούσα να κερδίσω από αυτό; Εσύ όταν διατυπώνεις μια σκέψη αποσκοπείς σε κάποιο κέρδος; Αν ναι, μη το προβάλεις στους άλλους.

    «opoia petra kian sikoseis tha breis kokkala palikarion???? »

    Δεν αμφιβάλλω αλλά η αυτοδιαφήμιση δεν είναι η καλύτερη επιχειρηματολογία όπως και η αρνητική διαφήμιση των ημερών που δίνει την εικόνα ότι όποια κι αν σηκώσεις στο νησί θα βρείς όπλα και ναρκωτικά.

    Αν δεν κατάλαβες τι θέλω να πω, να στο πω με πιο απλά λόγια.
    Με αφορμή την εγκληματική συμπεριφορά μιας ομάδας ανθρώπων μπαίνει στο στόχαστρο όλο το νησί. Οι πατροπαράδοτες αξίες των ανθρώπων του νησιού ευτελίζονται όταν κάποιοι χρησιμοποιούν την «λεβεντιά» για να μη καταδώσουν εγκληματίες.

    Κέρδος έχουν , όπως διδάσκει η οστορία αυτοί που ευτελίζουν τις αξίες.

    Αν θεώρησες τον λόγο μου κακό λυπάμαι αλλά μάλλον δεν τον κατάλαβες. ή κατάλαβες αυτό που ήθελες να καταλάβεις. «Φίλε».

    ΥΓ. (αυτό το «φίλε» είναι πράγματι παιχνίδι με τις λέξεις)

    Μου αρέσει!

  8. bia ?? zwniana ??? krhth ??? krhtikh politeia ??? lebentia ??? pws mhlas etsi gia ena nisi pou opoia petra kian sikoseis tha breis kokkala palikarion???? to na paizeis me tis lekseis… esy o idios eise aytos pou dimiourgei thema…
    moipos theleis na kerdiseis kati apo ayto ? kai an nai.. ti einai ayto pou theleis na kerdiseis ???
    ksereis file mou thimizeis kapoious patriotes mou.. paizeis me tis lekseis opws paizoun k autoi me ta opla.. o logos exei kalh kai kakh pleyra… opws kai ta opla…

    Μου αρέσει!

  9. Αν είναι ποτέ δυνατόν να μιλάμε για δημιουργία ξεχωριστού κρατιδίου, επειδή συνέβη κάτι…Οι χασισοκαλιεργητές, οι οπλοχρήστες και οι νονοί της νύχτας δεν είναι η Κρήτη. Όλοι αυτοί οι ψευτοπαλικαράδες δεν μπορούν να σβήσουν ή να αμαυρώσουν σε καμία περίπτωση τη λεβεντιά της Κρήτης. Και αν μη τι άλλο δεν είναι «προνόμιο» μόνο της περιοχής μας. Μη μου πείτε πως όλη η υπόλοιπη Ελλάδα είναι καθαρή και νομιμότατη! Βρήκαν τώρα τα κανάλια και λένε . Όμως το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι…..Όλοι αυτοί που παραγράφουν και καλύπτουν τα εγκλήματα-και εγκλήματα γίνοντε πάντοτε-αυτοί είναι οι υπαίτιοι της τωρινής κατάστασης. Άλλωστε τα «όπλα δεν είναι επικίνδυνα…οι σφαίρες είναι».

    Μου αρέσει!

  10. @Μάνθος

    Από ότι διαπίστωσα αφήνεις το ίδιο σχόλιο σε όλα τα blogs. Αυτό είναι μια πρακτική που χρησιμοποιούν όσοι θέλουν να δημιουργηθεί θόρυβος και να τον εκμεταλευτούν. Αφήνω το σχόλιο σου αλλά δεν θα επιτρέψω σε άλλο να ανέβει.

    Μου αρέσει!

  11. Και εγω όπως και πολλοί συμφωνώ με όσα ειπώθηκαν. είμαι και εγώ κατά της χρήσης των οποιοδήποτε ναρκωτικών και της κατάχρησης των όπλων στο όνομα μιας ιδιαιτερότητας ενός τόπου. Αλλά αυτό που με προβληματίζει και γι’αυτό γράφω είναι ο τρόπος που παρουσιάζεται το πρόβλημα αυτό και ο τρόπος που αντιμετωπιζόμαστε σαν άνθρωποι και σαν κοινωνία. Δεν μου αρέσει κάθε βράδυ στις ειδήσεις του κάθε αθηναικού καναλιού να βγαίνει ο κάθε λογής τσαρλατάνος αναλυτής που σκέφτεται μονόπλευρα και προκατελημένα να μας παρουσιάζει όλους σαν κάτι ομοιογενές.
    και με μια αντίληψη που μόνο τον Χίτλερ μπορώ να φέρω στο μυαλό μου με τη στάση του απέναντι στους Εβραίους , που ένας του ‘κανε μια μαλακία και έκανε σαπούνι 5εκ. ανθρώπους. Επίσης μιας και γίνεται μια τόσο πολυτάραχη συζήτηση για την ανεξαρτησία της Κρήτης αυτό που θέλω να θίξω είναι το πως ένας Κρητικός να μην σκέφτεται κατά αυτόν τον τρόπο όταν ακούει από παντού να φωνάζουν για τον κρητικό »λαό». Το μόνο που του μένει να ακούσει είναι για Κρητικό έθνος για να εμπεδωθεί πλήρως στην συνείδηση του ότι ζεί σε άλλη χώρα. Είμαι και εγώ Κρητικός και πραγματικά δεν μ’αρέσει η κατάσταση που επικρατεί στο νησί μου όχι μόνο τώρα αλλά και τόσα χρόνια. πιστεύω κατά ένα ελάχιστο στην απόσχιση της Κρήτης και αυτό να γίνει υπό προυποθέσεις γιατί τα συμφέροντα σ’αυτό το κομβικό σημείο του πλανήτη είναι πολλά και είμαι σίγουρος πως οι λεγόμενες υπερδυνάμεις θα θελησουν να εκμεταλλευτούν. Δεν πιστεύω όμως ότι θα επιζήσει ένα τέτοιο »ιδανικό κράτος» που πολλοί το έχουν στο μυαλό τους σε κάτι μεταξύ Ελβετίας και Μονακό. Ακόμη δεν είναι τόσο εύκολη η ίδρυση και σύσταση ενός κράτους και όπως μας διδάσκει η ιστορία όπου κι αν έγινε κάτι τέτοιο ακολούθησαν εμφύλιοι πόλεμοι, βιαιοπραγίες κ.ο.κ. Γι’αυτό συνιστώ σε όσους κοιτουν από τη μια πλευρά να κοιτάξουν κι από την άλλη και να δουν τι πραγματικά μας συμφέρει λαμβάνοντας υπ’όψη όλες τις παράμετρους. Και όσο για μερικούς έξυπνους ψευτοπολιτικάντες που πάνε να εκμεταλευτούν την κατάσταση αυτή και να εμπλάκούν στην απόσχιση, θέλω απλά να τους πω ότι στο χωριό μου παλιότερα τους προδότες τους καίγανε ζωντανούς. Γι’ αυτό μερικοί Αλαβάνοι θα πρεπε να κάτσουν στα αυγά τους και να μην ανακατεύονται γιατί ο δρόμος είναι ακόμη μακρύς και δυστυχώς ή ευτυχώς δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα.

    Μου αρέσει!

  12. @Μάνθος

    1. Κι αν οι μπάτσοι είναι ντόπιοι; Αν είναι μπάτσοι της ομόσπονδης «Κρητικής» πολιτείας θα αλλάξει κάτι δηλαδή; Θα είναι καλύτεροι;

    2. Είναι η οπλοκατοχή και οπλοχρησία πολιτιστική εκδήλωση; Μπορεί να παραχθεί πολιτισμός με την πανηγυρική έστω χρήση φονικών «εργαλείων» ; Και στο Ισλαμ τον θάνατο δια λιθοβολισμού στον «πολιτισμό» τους τον εντάσσουν.

    3. Ο μαρασμός της ελληνικής επαρχίας είναι μόνο αποτέλεσμα του αθηνοκεντρικού όπως λέτε κράτους; Δεν είναι αποτέλεσμα πολιτικών επιλογών στις οποίες συμμετείχαν και πολιτικοί «εκ της νήσου Κρήτης ορμώμενοι»;

    4. Δεν είναι αυτή η χώρα μικρή για να τεμαχιστεί; Δεν είμαστε πολύ λίγοι για να μοιραστούμε; Αν επεκτείνουμε την λογική που αναλύετε θα καταλήξουμε στην πόλη κράτος.

    Μου αρέσει!

  13. Τώρα χωρίς πλάκα, νομίζω πως θα πρέπει να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε σοβαρά τη (μερική) αυτονομία του νησιού μας, σαν απόρροια μιας αλλαγής της πολιτειακής δομής της χώρας, σε ομοσπονδία. Είναι εξοργιστικό να βλέπουμε μπάτσους από την Αθήνα να το παίζουν ράμπο με κουκούλες και να τρομοκρατούν παιδιά και γέρους. Είναι επίσης εξοργιστική η αδιαφορία του αθηνοκεντρικού κράτους για την ελληνική επαρχία γενικότερα, η οποία έχει βέβαια συμβάλλει στο να παρατηρούμε αυτά τα άθλια φαινόμενα, σε πολλές απομονωμένες και απαξιωμένες περιοχές της παρτίδας μας.
    Από την άλλη η Κρήτη θα μπορούσε να διαθέτει τους απαραίτητους πόρους για την οικονομική της ανάπτυξη πολύ εύκολα, αν παρέμενε ένα -ακόμα και μικρό μέρος- από τους φόρους που παράγονται στο νησί (μόνο το φπα 20% από τις δαπάνες του κάθε τουρίστα κάθε χρόνο, είναι ένα τεράστιο ποσό). Αυτό είναι εφικτό σε μια ομοσπονδία, όπως είναι εφικτή και η νομοθετική κατοχύρωση των ιδιαίτερων πολιτιστικών μας εκδηλώσεων (όπως αυτό της οπλοχρησίας σε πανηγυρικές εκδηλώσεις).
    Κακά τα ψέμματα, έχουμε το δικαίωμα στην πρόοδο όπως και οι κάτοικοι της Αθήνας. Δηλαδή οι Γερμανοί, οι Ελβετοί και όλοι οι άλλοι ευρωπαϊκοί λαοί που έχουν ομοσπονδιακή δομή στη χώρα τους τι το μεμπτό έχουν; Αν μη τι άλλο, θα γούσταρα πολύ να βλέπω μια σημαία με την Κρήτη, δίπλα στην Ελληνική και τη σημαία της Ε.Ε.

    Μου αρέσει!

  14. Άσε που ο Δρυΐδης στα Ζωνιανά έχει και καλύτερο μαγικό φίλτρο απο αυτόν του Αστερίξ…

    Μου αρέσει!

  15. Πρέπει να ξεσηκωθούμε όλοι οι Έλληνες και να αντισταθούμε στις μαφιόζικες επιδρομές της Ελληνικής (?????) Αστυνομίας σε τόπους ιερούς όπως τα Ζωνιανά, η γενέθλια γη του Δία, και στον χαμερπή τρόπο που βρίσκουν οι ανθέλληνες να καταρακώνουν την γνήσια Ελληνική Λεβεντιά, που και το λαμπρό παράδειγμα των Ζωνιανών την ενσαρκώνει. Δεν είναι εγκληματίες στα Ζωνιανά, αντιστέκονται στην παγκοσμιοποίηση, όπως ο Αστερίξ και το χωριό του στους Ρωμαίους, και να τα αφήσετε τα σάπια!!! Είναι λεβέντες και εγώ τους πάω και είμαι μαζί τους!!! Έξω οι χωροφυλάκοι και οι κλεφτοκοτάδες του κράτους από τα Ζωνιανά!!!

    Μου αρέσει!

  16. @ inlovewithlife
    Συμφωνώ μαζί σου. Αυτή τη στιγμή, ολόκληρη η Κρήτη τρομοκρατείται (όπως συμβαίνει κατά καιρούς) από τις μονάδες «ασφαλείας» του κράτους. Συμβαίνουν πράγματα που δεν βγαίνουν «απ’ έξω». Ακούτε αυτές τις μέρες τίποτα για ξυλοδαρμούς ανηλίκων από τα Ζωνιανά από αστυνομικούς, για ταπείνωση, για εξευτελισμό; Ακούτε για εξαντλητικούς ελέγχους σε αυτούς και στα οχήματά τους; Ακούτε για τρομοκρατία σε ανήλικους; Έχετε μάθει τίποτα για εγκατάσταση δυνάμεων ασφαλείας σε περιοχές που δεν παρουσιάζουν κανένα «πρόβλημα» όπως αυτό των Ζωνιανών; Από δυο πέτρες βγαίνει το αλεύρι. Η Κρήτη, είναι ένα νησί το οποίο χαρακτηρίζεται από έναν ιδιόρυθμο χαρακτήρα. Φιλοξενία μαζί με τη λεβεντιά. Ορισμένοι δεν μπορούν να διαχωρίσουν, στα σχόλια τους, την λεβεντιά από την εγκληματικότητα. Μην αρχίζετε να μιλάτε όμως πάλι για εγκληματίες και τρομοκράτες όταν αρχίσει η Κρήτη (στο σύνολο της) να επιτίθεται (δεν λέω με όπλα) στους ΕΚΑΜίτες και στην αστυνομία. Δυνάμεις κατοχής αυτό το νησί δεν δέχτηκε ποτέ. Δεν συμφώνησε ποτέ με την παρουσία τους και αγωνίστηκε (και θα αγωνίζεται) πάντα για την ελευθερία της και την ελεύθερη έκφραση των απόψεων της καθώς και την επιλογή του τρόπου ζωής της. Σαλταδόροι και αντάρτες γίναμε γιατί έτσι μας κάνανε τα καμώματα ορισμένων ανεγκέφαλων που πιστεύουν ότι η καταστολή είναι η λύση σε κάθε πρόβλημα.

    Αυτή τη στιγμή το σύνολο των τηλεοπτικών Μ.Μ.Ε. επιτίθεται στα ΗΘΗ ΚΑΙ ΤΑ ΕΘΙΜΑ της Κρήτης. Χτες ο ΑΝΤ1 έλεγε ότι τα ήθη και τα έθιμα της Κρήτης φταίνει που γίνανε εγκληματίες ανήλικοι των Ζωνιανών. Για τ’ όνομα του Θεού.

    Μου αρέσει!

  17. @asaverle

    Όταν έγραφα το προηγούμενο σχόλιο δεν είχε ανέβει το σχόλιό σου.
    Νομίζω πάντως ότι το τελευταίο σχόλιό μου μάλλον μας βρίσκει σύμφωνους.

    Μου αρέσει!

  18. @inlovewithlife

    Τωρα περνάμε σε άλλο θέμα.
    Πέρα από τις όποιες σκοπιμότητες είναι τουλάχιστον αντιαισθητικές οι εικόνες εισβολής και κατοχής ενός ολόκληρου χωριού από τις αστυνομικές και (λοιπές αντιδημοκρατικές) δυνάμεις.

    Πάντως οφείλω να ξαναπώ ,γιατί υπήρξε και αφορμή για αυτό το ποστ, πως οποιαδήποτε αναφορά στην ιδιοσυγκρασία των Κρητικών με αφορμή το γεγονός αυτό είναι άδικη και υποτιμητική.

    Μου αρέσει!

  19. @ padrazo

    Αγαπητέ padrazo, δεν αναφερόμουνα στο κείμενο σου το οποίο με βρίσκει σύμφωνο σχεδόν σε όλα τα σημεία. Αναφερόμουνα στα σχόλια ορισμένων αλλά και σε άλλα blogs. Όπως θα έχεις καταλάβει το κύριο θέμα, αυτή τη στιγμή, της μπλογκόσφαιρας, είναι τα Ζωνιανά με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

    Μου αρέσει!

  20. @asaverle
    Τα έχω ξαναγράψει κάπου αλλού.
    1. Η συντριπτική πλειοψηφία των Κρητών είναι ανοιχτόκαρδοι και αξιοθαύμαστοι άνθρωποι, γεμάτοι ζωή, που κρατούν τις παραδόσεις και κάνουν τέχνη. Μία τραγική μειοψηφία μεταφράζει λάθος το παρελθόν και παίζει ρόλους που δε θα μπορούσε να παίξει ποτέ. Οκ αυτό. Αλλά και να είσαι πρεζέμπορας πάει πολύ.
    2. Μετά τα τελευταία συμβάντα η ΕΛ.ΑΣ θα κάνει (ήδη κάνει) επίδειξη δύναμης και τρομοκρατίας σε όλο τον πληθυσμό της περιοχής αλλά και στην Κρήτη γενικότερα. Οι θηριωδίες της πρέπει να πάρουν την απάντηση που της αξίζει από τους Κρητικούς.
    3. Ενώ το θέμα κατ΄εμέ στην αρχή δεν ήταν πολιτικό αλλά ένας πόλεμος μεταξύ συμμοριών (κράτος – πρεζέμποροι), σιγά σιγά παίρνει πολιτική διάσταση. Το «πάτημα» των ζωνιανών από το κράτος με τις σκηνοθετικές παράτες στέλνει ένα μήνυμα προς όλο τον λαό. Το μήνυμα λέει «αμφισβητήσατε τη δική μας νομιμότητα και το μονοπώλιο των μηχανισμών μας στη βία, σας ισοπεδώνουμε και θα ισοπεδώνουμε όποιον κάνει το ίδιο». Εγώ έτσι το λαμβάνω και επειδή δεν αποδέχομαι σε καμία περίπτωση το περιεχόμενό του, νιώθω αηδία.

    Μου αρέσει!

  21. @asaverle

    Γνωρίζουμε πολύ καλά πως εκμεταλεύονται τα κανάλια ένα γεγονός για να αυξήσουν -οικονομικά- την αξία του τηλεοπτικού χρόνου που εμπορεύονται.

    Και στα ΜΜΕ υπάρχει διαφθορά. Είναι όλα τα ΜΜΕ διεφθαρμένα;

    Και στα ρεπορτάζ γίνεται «εμπόριο». Είναι όλα τα ρεπορτάζ προιόν «εμπορικής» δραστηριότητας μόνο;

    Ο διαχωρισμός «Εσείς οι υπόλοιποι» – «Εμείς οι Κρητικοί» γίνεται στο δικό σας σχόλιο, όχι στο δικό μου κείμενο και ηχεί πάρα πολύ άσχημα.

    Να συμφωνήσω ότι ισχύουν τα μισά και λιγότερο από όσα λέγονται και δημοσιεύονται με οποιοδήποτε τρόπο. Λίγα είναι;

    Μιλάμε για Ζωνιανά, για ένα χωριό της Κρήτης που όπως φαίνεται υπάρχει εκτεταμένη διαφθορά. Δεν μιλάμε για τους Κρητικούς.

    Δηλαδή για να εκφερουμε γνώμη πρέπει να αγνοήσουμε ότι δημοσιεύεται και να κάνουμε επιτόπιο προσωπικό ρεπορτάζ; Δεν νομίζω.

    Μου αρέσει!

  22. Ευτυχώς που είστε κι εσείς και εξηγείτε λίγο τι συμβαίνει γιατί εμείς που ζούμε εδώ δεν έχουμε καταλάβει ακόμα. Πρόκειται για νονούς (έτσι τους βαφτίσατε εσείς); Πρόκειται για ιδιόρρυθμους (έτσι τους βαφτίσανε οι άλλοι); Κι αν σας πώ ότι από αυτά που λέγονται κι ακούγονται (από blogs – δυστυχώς – αλλά και από κανάλια) ούτε τα μισά δεν ισχύουν; Θα με πείτε και εμένα κακόβουλο…
    Με τα καμώματα (τα τηλεοπτικά) έχει χαντακωθεί όλη η Κρήτη. Μα τι συμβαίνει πια σ’ αυτό τον τόπο; Κρίση δεν έχετε; Δεν βλέπετε ότι τα μισά λέγονται επειδή πουλάει το θέμα; Ακούω πράγματα που είναι να τρελαίνεσαι. Για 15χρονους πιστολάδες, για νόμους της άγριας δύσης για φονιάδες κι εμπόρους ναρκωτικών… Εσηκώθηκε ο πόδας να χτυπήσει την κεφαλή. Έμποροι υπάρχουν στην Κρήτη. Είναι όλη η Κρήτη έμποροι; Δολοφόνοι υπάρχουν στην Κρήτη. Είναι όλοι η Κρήτη δολοφόνοι; Διαφθορά υπάρχει στην Κρήτη. Είναι όλη η Κρήτη διεφθαρμένη; Με τις επιφανειακές σας αναλύσεις, μεταξύ καναπέ και σάντουιτς ανά χείρας, δυσφημείτε ένα νησί ολόκληρο. Εσείς, οι υπόλοιποι, οι εκτός Κρήτης, που είστε καλύτεροι από εμάς, δεν έχετε εμπόρους, δολοφόνους, πιστολάδες, βιαστές, διεφθαρμένους μπάτσους και πολιτικούς; Αν πραγματικά ενδιαφέρεστε γι αυτόν τον τόπο (που αμφιβάλλω) κατεβείτε από εδώ, επισκεφτείτε τα Ζωνιανά και μιλήστε με τους κατοίκους του να δείτε τι προβλήματα αντιμετωπίζουν. Όχι, μην φοβάστε, δεν πρόκειται να σας πυροβολήσουν. Ελάτε να δείτε τις πόρσε που λένε στα κανάλια και τις μερσεντές στα χωράφια. Ελάτε να δείτε τους πιστολάδες και τους δολοφόνους. Ελάτε. Και μιας κι ερθείτε δώστε κι ένα χέρι βοηθείας στο χωράφι τους ή στα ζώα τους. Αυτοί βέβαια θα αρνηθούν κάθε βοήθεια και θα δώσουν κι απ’ το υστέρημα τους για να νιώσετε άνετα και άρχοντες. Θα γίνουν φίλοι μπιστικοί, θα σας κεράσουνε ρακί και αν σας συμπαθήσουν και πολύ ίσως και μια κούπα κρασί.

    Ο φόβος οδηγεί στην παράνοια. Η άγνοια οδηγεί στον φόβο.

    Μου αρέσει!

  23. @alas

    Ομολογώ ότι η παρομοίωση είναι εύστοχη αν και θλιβερή για τον πληθυσμό της Κρήτης.

    @paperflowers

    Ευχαριστώ για το link. Θα το επισκεφτώ.

    @sofistis

    Δώσε κάποια σχετική πηγή ή link αν θέλεις. Σε ευχαριστώ.

    @inlovewithlife

    Είναι ένα ενδεχόμενο που έχει περάσει από το δικό μου το μυαλό. Και ημέρα με την ημέρα τείνει προς την βεβαιότητα.

    Μου αρέσει!

  24. Αν κάτι αλλάξει εκεί πάνω μετά από όλα αυτά που έγιναν, αυτό θα είναι τα περισσότερα φράγκα που θα παιρνουν οι μπάτσοι από τους πρεζέμπορους για να ποιούν τη νήσσα. Όλα τα υπόλοιπα θα είναι ακριβώς τα ίδια. Να μου το θυμηθείτε.

    Μου αρέσει!

  25. …εγώ τώρα γιατί βλέπω μια υπόθεση
    …που δεν έχει να κάνει με την Κρητική παράδοση και τον Κρητικό πολιτισμό
    αλλά είναι αποκαλυπτική καταστάσεων που οδηγούν
    ευθέως σε Αφγανιστάν και Βολιβία και Τουρκία βεβαίως-βεβαίως;

    Οι βοσκοί με τις Πόρσε…
    που συμβαίνει να είναι και «κουμπάροι» γαλάζιων πολιτικών
    και να συνομιλούν (μερικοί τουλάχιστον) με τις αρχές…και διαπραγματεύονται…
    …οέο!!!

    Μου αρέσει!

  26. @zagaria

    Με βίσκεις απόλυτα σύμφωνο

    @ionios

    και γω…

    @paperflowers

    Να μια ερώτηση που αξίζει να διερευνηθεί. Αυτό το «γιατί» είναι «όλα τα λεφτά».

    @alkyoni

    Νομίζω ότι δεν έχεις καθόλου άδικο. Να δούμε αν θα ψάξει κανείς για τους «νονούς» , όχι μόνο της νύχτας αλλά και της «μέρας»

    Μου αρέσει!

  27. εμένα πάλι μου χει καρφωθεί η ιδέα.. στο «γιατί τώρα» πέρα απ όποια άλλη είδηση..πως κάποιος δεν πήρε τη μίζα του..
    το ξανάπα σαν ξεκαθάρισμα λογαριασμού νονών της νύχτας και την πληρώσανε αθώοι…
    ίσως να χω κι άδικο

    Μου αρέσει!

  28. Ρε παιδιά, εμένα πάλι μου’χει κολλήσει το «γιατί τώρα» και απ’τη μία σκέφτομαι ότι είμαι πολύ καχύποπτη κ ότι όποτε κ να συνέβαινε όλο κ κάτι θα καπέλωνε ως είδηση κι απ’την άλλη… δεν ξέρω… κάτι δεν μου κολλάει…
    Τι να πω…

    Μου αρέσει!

  29. Η διαχείριση της πολιτισμικής κληρονομιάς σαν αυτή που διαθέτει η Κρήτη, δεν είναι υπόθεση που μπορεί να αναλώνεται στις μπαλωθιές και τους ζωοκλέφτες, όμως από την άλλη υπάρχει μια ταυτότητα για τον σύγχρονο κρητικό, μέσα στην οποία δοκιμάζει να χωρέσει τόσο αντιφατικά μεταξύ τους στοιχεία καταλήγοντας στο αναπόφευκτο ===> στην αλλοτρίωση. Οι μαντινάδες και ο λυράρης δεν σχετίζονται, δεν δύναται να σχετίζονται με το κούφιο νταηλίκι της μπαλωθιάς, διότι αν κάποτε η μπαλωθιά σήμαινε κάτι, σήμερα δεν σημαίνει τίποτα. Σήμερα οι μπαλωθιές με το καινούργιο γυαλιστερό 9άρι σημαίνουν αλλοτρίωση και μόνο, όχι εξέλιξη πολιτισμική αλλά παρακμή και τέλμα.

    Μου αρέσει!

  30. @Niemandsrose

    Ωχ. Ανάψανε τα αίματα 🙂

    @το βυτίο

    Δικαιολογεί όμως αυτή η ιστορική ιδιατερότητα την παρούσα κοινωνική ιδιαιτερότητα που αντιμετωπίζει την οπλοκατοχή και οπλοχρησία με την ελαφρότητα ενός μαύρου πουκάμισου;

    @roidis

    Να προσθέσω ότι υπάρχει μια μεγάλη παρεξήγηση νομίζω με την έννοια της «λεβεντιάς».
    Θεωρώ πως η «λεβεντιά» είναι χαρακτηρισμός που σχετίζεται με το «τέλος» και όχι με την «αρχή», με το αποτέλεσμα και όχι με την αιτία.

    @sandiago nasar

    Νομίζω πως οι αναφορές που γίνονται στην ιδιοσυγκρασία των κρητικών με αφορμή αυτά τα γεγονότα είναι υποτιμητικές.

    Μου αρέσει!

  31. Ως κρητικός δεν βρίσκω καμία δικαιολογία και δεν μπορώ να ανασύρω καμία απολύτως λογική αιτιολογία (σχετική η μη με την ιδιοσυγκρασία των συμπατριωτών μου) που να μπορούν να εξηγήσουν πειστικά αυτά που γίνονται εδώ. Πρόκειται για κοινή περίπτωση εγκληματικότητας με οικονομικά κίνητρα. Στα πρόσφατα γεγονότα οι έννοιες της «λεβεντιάς» και της «υπερηφάνειας» δεν έχουν καμία σχέση ούτε κατά διάνοια.

    Μου αρέσει!

  32. δεν δέχομαι καμία αιτιολογία στη μαλακία της λεβεντιάς σε αυτόν τουλάχιστον τον αιώνα που ζούμε. Εμφύτευση δυναμίτη στον εγκέφαλο θέλουν για να ξεμπερδεύουμε, βαρέθηκα να αιτιολογώ.

    Μου αρέσει!

  33. είναι πολύ ενδιαφέρουσα η ιστορική ιδιαιτερότητα της Κρήτης και μερικές βαθειές κι ουσιώδεις διαφορές σε νοοτροπία κι αντιλήψεις. Όταν μιλάμε όμως για ενέδρες κι εμπόριο κοκαΐνης, είμαστε πολύ μακριά απ’ τα μαύρα πουκάμισα, τις ρακές και την εντελώς διαφορετική οπτική που πολλοί Κρητικοί διαθέτουν ακόμα για την ιδέα του θάνατου.
    Εδώ δε μιλάμε για κουράγιο ή ψυχή, αλλά για δολοφονίες για λεφτά κι εξουσία, τόσο απλά, νομίζω.

    Μου αρέσει!

  34. Μερικές φορές είναι το “γιατί έγινε” βάζει στο περιθώριο το “πως έγινε” .
    έχεις δίκιο…εύκολο είναι νομίζεις να διαφωνήσει κανείς μαζί σου; 🙂
    μπαμ-μπαμ-μπαμ!

    Μου αρέσει!

  35. @Niemandsrose

    Δεν σου αποδίδω πρόθεση δικαιολόγησης. Το ποστ σου που μου άρεσε (άλλωστε το έχω link) μαζί με αυτά που ακούω και διαβάζω με αφορμή το περιστατικό, ήταν αφορμή για ότι γράφω.
    Μερικές φορές είναι το «γιατί έγινε» βάζει στο περιθώριο το «πως έγινε» . Αυτό ήθελα να πω.

    @sofistis
    Αν την εξηγήσουμε ίσως να μη την αντιμετωπίσουμε.

    Μου αρέσει!

  36. Θες να διαφωνήσουμε, ε; Κάτσε να φέρω το καλάσνικοφ να δεις διαφωνίες! χαχαχα!
    [πάντως νομίζω με αδίκησες. μια νηφάλια και πολύπλευρη κριτική ανάλυση θέλησα να κάνω, όχι να δικαιολογήσω τίποτα].

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s