Οι «Έλληνες» ξανάρχονται

Εισβάλλουν οι εχθροί στη γειτονιά. Ακούω τα τύμπανα.
Να πάρω τηλέφωνο τον φίλο μου τον Μήτσο.
«Ελα ρε, τι γίνεται; Ακούγονται τύμπανα και σε εσάς;……Μπήκαν και στη δική σας….Τι κάνουμε τώρα….Πάμε σούπερ μάρκετ;….»
Το κλείνω. Βάζω ράδιο. «Μπήκαν στη πόλη οι εχθροί» Νάτο. Για μια στιγμή. Ακούω τον αξιωματικό τους. Δίνει παραγγέλματα.

Όλοι έχουν βγει στα μπαλκόνια. Κρεμάνε ελληνικές σημαίες. Άρχισε η αντίσταση; «Κυρά Χρυσούλα τι γίνεται; Ακούσατε ειδήσεις;
«Μπες μέσα και κλείσε τα παράθυρα Βασίλη, μη μας έρθει καμιά αδέσποτη. Είναι άγριοι αυτοί. Δεν ακούς τα τύμπανα; Κάποιους πιάσανε και τους πάνε για εκτέλεση.»

Μπαίνω μέσα.
Για στάσου. Ελληνικά τους μιλάει.
Ξαναβγαίνω.
«ΕΜΠΡΟΣ ΜΑΡΣ. ΕΝΑ Τ’ ΑΡΙΣΤΕΡΟ. ΖΩΗΡΑ. ΜΕ ΖΩΝΤΑΝΙΑ» Ουρλιάζουν τα τύμπανα και ο αξιωματικός.
Παίρνω τηλέφωνα φίλους και γνωστούς. Παντού το ίδιο. Εισβολή. Τύμπανα. Παραγγέλματα. Τρέμει ο τόπος. Κάποιοι βγήκαν δειλά στους δρόμους αλλά δεν είδαν τίποτα. Άκουγαν όμως.

Αποφασίζω να βγω για προμήθειες. Κατοχή. Τι μου έλεγε ο πατέρας μου; Αλεύρι, Αλάτι, Λάδι. Αυτά. Βγαίνω προχωράω τοίχο τοίχο. Ο απέναντι πλένει το αυτοκίνητο. Δοσίλογος θα είναι. Τι ωραία λιακάδα. Μονολογώ «Για δες καιρό που διάλεξε….» Όχι αυτό είναι από άλλο πόλεμο.

Τη στιγμή που περνάω μπροστά από το σχολείο παθαίνω το εγκεφαλικό. ΜΠΑΠ – ΜΠΟΥΠ. Πυροβολούν. Πέφτω κάτω και φτάνω έρποντας μέχρι το σούπερ μάρκετ. Χάλια έγινα. Να πάρω και απορρυπαντικά. Γαμώτο μπερδεύτηκα. Το απόσπασμα με τα τύμπανα ήταν. Όλοι στο σούπερ μάρκετ κρατάνε μια σημαία. Που τις βρήκαν τόσες πολλές. Α. Να. Προσφορά. Με δύο κούτες σερβιέτες δώρο μια ελληνική σημαία. Α ώστε «ήξεραν» τα μουν…να. Παίρνω πάλι τηλέφωνο τον Μήτσο.

«Τι έγινε ρε; Εδώ έχουν κλειστεί στο σχολείο και κάνουν εκτελέσεις…..Και εκεί;….Τι λες ρε….Και δεν λένε τίποτα στη τηλεόραση;…..Κατέλαβαν τους σταθμούς;…Κλείνω κλείνω. Πλησιάζουν τους ακούω. Ερχονται…».

Όλος ο κόσμος βγαίνει έξω να δει. Θεέ μου οι φασίστες έπιασαν αιχμάλωτους τους μαθητές και τους βάζουν να κάνουν παρέλαση στους δρόμους.

33 responses to “Οι «Έλληνες» ξανάρχονται

  1. @ionios
    1 δεν χρησιμοποιω τονους για να γραφω πιο γρηγορα. και αυτο που λες αποτελει προσωπικη επιθεση
    2 λεω πως μου αφαιρεις το δικαιωμα κρισης επειδη ειπες ο ιδιος σε προηγουμενο ποστ: «και ποιος σας εβαλε κριτες των παντων?»
    3 λες οτι δε διαβασες τιποτα απο αυτα που εγραψα. σου συνιστω να προσπαθησεις
    4 λες πως απο την παρελαση αλλαζω θεμα και μιλω για ταξικη αντιθεση. ναι οντως το κανω αυτο για να σου δειξω οτι τα παντα ειναι ενας κυκλος, ολα συνδεονται μεταξυ τους και οτι ολα ειναι πολιτικη εκφραση και πραξη.
    5 λυπαμαι πολυ που δε θεωρεις ολους τους ανθρωπους ισους, γιατι ο φυλετισμος ειναι το πρωτο βημα προς τον ναζισμο.
    6 λες πως ειμαι αριστεροκατι. χρησιμοποιεις την εκφραση υποτιμητικα? μπορει και οχι. αλλα και να ειμαι αριστερο – οτιδηποτε πρεπει να απολογηθω για αυτο?
    7 κουφια λογια δεν χρησιμοποιω και τον πολιτικαντισμο τον απεχθανομαι. καθε μου επιχειρημα το χω σκεφτει και το χω συνδιασει με καποιον επιστημονισμο (θελω να πιστευω) με τα υπολοιπα.
    7 και πως μπορεις να γιορταζεις τα ευρωπαικα κυπελλα οταν ο κοσμος γυρω σου ζει στη φτωχια και την ανεχεια? (αναγκαστικη απο την περισταση χρηση λαικισμου). για αυτον ακριβως το λογο μιλω για αποπροσανατολισμο των μαζων απο τα κοινωνικα προβληματα.
    8 ειχα δικιο τελικα. δεν καταλαβες ουτε μια λεξη. πολυ κριμα

    Μου αρέσει!

  2. για άλλη μια φορά με βρίσκεις ΑΠΟΛΥΤΑ ΣΥΜΦΩΝΟ.
    Εξαιρετική η γραφή σου και τούτη τη φορά.
    Είναι υπέροχο να είσαι «αλλιώς» και να μην είσαι «ξύλινος»

    Μου αρέσει!

  3. @paperflowers

    Όπως έχουν τα πράγματα στο ελληνικό σχολείο αυτό που λείπει περισσότερο είναι το μεράκι.

    @ ionios

    Παρεκτρέπεσαι συναισθηματικά.

    Μου αρέσει!

  4. Ο καθένας έχει την άποψη του. Γιατί βλέπεις φαντάσματα ότι θέλω να σου αφαιρέσω το δικαίωμα της κρίσης; Και γιατί το επικαλείσαι αυτό; Και να σου πω την αλήθεια δεν διάβασα τίποτα από αυτά που έγραψες για να τα καταλάβω. Είμαι περήφανος για τους Έλληνες προγόνους μου, είμαι περήφανος για την χώρα που ζω, περήφανος για τον παππού μου που έζησε τον φασισμό των Γερμανών στην Πίνδο μαχόμενος με την Γιαννιώτικη μεραρχία, για τον ίδιο άνθρωπο που έζησε την μακρόνησο για τον θείο μου που έζησε τα βασανιστήρια της αστυνομίας στο πολυτεχνείο…
    Δεν είμαι αδερφός με όλους τους ανθρώπους. Δεν με νοιάζουν όλοι οι άνθρωποι. Ανατριχιάζω αν ακουστεί ο εθνικός ύμνος όπως θα ανατριχιάσω αν σηκώσει ο Αλβέρτης το 5ο Ευρωπαικό ή ακούσω κεφαλονίτικο μπάλο. Με θεωρείς φασίστα για αυτό; Δεν με νοιάζει. Επειδή λατρεύω τις γάτες όμως πρέπει να αναφωνίσω
    Ζήτω τα έμβυα όντα…
    Πως φαίνεσαι ότι είσαι αριστεροκάτι… κούφια λόγια και ένας εγκεφαλικός αχταρμάς που από την παρέλαση και την ελληνική σημαία καταλήγεις να μιλάς για φτωχούς και πλούσιους, εργαζόμενους και αφεντικά…

    Και εκτός από αυτά πρέπει να σου πω ότι χάνεις και την ελληνική σου γλώσσα αν δεν βάζεις τόνους… grafta kalitera sta ellinika!!!

    Μου αρέσει!

  5. @ionios
    κανενας δεν πολεμησε για καμια σημαια. κανενας απολυτως δεν πεθανε για ενα πανι με μερικες ριγες. πεθαναν στον πολεμο εναντια στο φασισμο και οι φασιστικες πραξεις ειναι που κανουν τα κοκκαλα τους να τριζουν.
    ακομα και το 1821 οι ανθρωποι ξεσηκωθηκαν απεναντι σε οποιονδηποτε εξουσιαστη, ελληνα και τουρκο. η σημαια ειναι εμβλημα διαχωρισμου των ανθρωπων σε ντοπιους και ξενους, κατι που διευκολυνει και δικαιολογει την υπαρξη συνορων, το μισος και τον ανθρωπινο διαχωρισμο. χωριζει τους ανθρωπους μεταξυ τους, ενω ο πραγματικος σημερινος διαχωρισμος ειναι εξουσιαστη – εξουσιαζομενου, φτωχου – πλουσιου. ειναι ενα ακομα μεσο καταστολης της ελευθερης σκεψης, καθως ο ελληνας αναλωνεται σε αυλα πραγματα και σκεψεις, περι πατριδας, φυλης θρησκειας και αλλων αφηρημενων εννοιων ενω ο πονος η εκμεταλευση η βια και ο θανατος ειναι διπλα του και του χαιδευουν καθε μερα το σβερκο. πως μπορεις να καπηλευεσαι την αποκλειστικοτητα των προγονων; προγονοι μας ειναι ολοι οι ανθρωποι που περασαν απο τη γη οχι μονο αυτοι που μιλησαν μια παρομοια γλωσσα με σενα. και γιατι θες να μου αφαιρεσεις το δικαιωμα της κρισης; στον ματαιο τουτο κοσμο εχω μονο τα δικαιωματα της κρισης και της ιδιοκτησιας. και το δευτερο το απαιχθανομαι. και αυτοι που πολεμησαν για την ελευθερια, απο ποιους βασανισιστηκαν, αποκεφαλιστηκαν, σταλθηκαν για να σαπισουν στα ξερονησια; (και το 1940 και το 1821).
    τελος, το μονο σιγουρο ειναι οτι δεν καταλαβες τιποτα απο αυτα που εγραψα.
    ζητω ο ανθρωπος.

    Μου αρέσει!

  6. Εννοείται ότι καλό είναι να καταργηθούν οι παρελάσεις, απλά αυτές εκφράζουν τα κολήμματα του μέσου Έλληνα (της πλειοψηφίας, όχι μερικών), οπότε αν αλλάξουν αυτά δεν θα έχει νόημα κ η έκφρασή τους…
    Τώρα για την ιστορία, συμφωνώ ότι το να είσαι ιστορικός, δεν σε κάνει καλό δάσκαλο. Αλλά σίγουρα ξέρεις περισσότερα από ένα φιλόλογο. Έχεις διδαχθεί τρόπους μελέτης της ιστορίας, έχεις εμβαθύνει στο θέμα, είναι αλλιώς, πώς να το κάνουμε. Δεν ξέρω πώς διδάσκουν οι φιλόλογοι που λες γιατί δεν έχω πετύχει κανένα τέτοιο, αυτό που ξέρω είναι ότι πρέπει να ακολουθήσουν κάποιο πρόγραμμα, να βγάλουν κάποια ύλη, να κινηθούν δηλαδή σε συγκεκριμένα πλαίσια. Γιαυτό είπα ότι την ευθύνη την έχει το υπουργείο παιδείας και το παιδαγωγικό ινστιτούτο.
    Εντωμεταξύ, όλοι μας (ελπίζω) κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε, με τα όπλα που διαθέτουμε.. 🙂

    Μου αρέσει!

  7. @iliaxtida

    Το κράτος χρειάζεται «καλούς μαθητές» γενικώς.

    @ ionios

    Σου έχω πει. Μη μενεις μεσα το Σάββατο γιατί σε πιάνουν τα νεύρα σου. Και άφησε πια αυτή τη γυναίκα που σου σπάει τα νεύρα γιατί την πληρώνω εγώ.

    Μου αρέσει!

  8. Ζήτω Η ΕΛΛΑΣ.
    Όλος ο κόσμος θα έπρεπε να σηκώσει σημαία…
    Και δεν μιλάω για τους γείτονες. Μιλάω κυριολεκτικά. ΌΛΟΣ ο κόσμος χρωστάει στην μικρή Ελλάδα. Ο Φυρερ το ήξερε… εσείς πως το ξεχάσατε;
    Είναι πολύ σημαντικό να σέβεσαι την ιστορία σου. Ένας μάταιος πόλεμος, μια αιματοβαμμένη εμπλοκή της ελλάδας στον άξονα που μας έκανε ήρωες… Λάθος… Εκείνους έκανε ήρωες… Δεν αξίζετε να ονομάζεστε Έλληνες…
    Φασιστική άποψη; Και ποιος σας είπε ότι σας βάλαμε κριτές των πάντων; Και φυσικά δεν μιλάω για όλους τους φίλους του padrazzo που τα λέμε απο εδώ… εριστικός υπερβολικά;
    Ναι padrazzo μαρέσει πάντα η υπερβολή.. Δεν μαρεσει η αφάνεια ούτε η μετριότητα…
    Και οι πρόγονοί μας έκαναν το σύμβολο αυτό ένδοξο… Το σήκωσαν με το αίμα τους… Δεν μπορείτε να μας λέτε φασίστες εμάς που το τιμάμε… Έχετε μπερδέψει πολύ τα πράγματα…

    Μου αρέσει!

  9. οι παρελασεις ειναι η αιτια που ξυπνουν ρατσιστικες διαθεσεις απο το τπτ κ για τ τπτ..βλεπε»αλβανιδα μαθητρια σηκωνει την ελληνικη σημαια» κ λπ…επισης ειναι ενας ακομψος τροπος να γιορταζουμε αφου θυμιζει την..επελαση των βαρβαρων…τελος αυτο με τους καλους μαθητες δ το καταλαβα ποτε..γτ πρεπει ενας καλος μαθητης να ειναι το υποδειγμα του»ελληνα»?καπως ετσι μας το πασαρουν!αλλες διακρισεις απο κει..συντηρητικουρα κ αναχρονιστικες αντιληψεις..ξενερωνω!!!

    Μου αρέσει!

  10. @ betty

    Δεν είναι πάντα εύκολο να είσαι στο πλευρό τους, αλλά βοηθάει η ανάκληση μνήμης και η επίκληση φαντασίας.

    @onomatodosia

    αυτο το καυμενούλια δεν πρέπει να τους το λέμε και πολύ πολύ 🙂

    @luminaled

    Υπάρχουν θέματα που το να επιχειρηματολογεί κάποιος υπέρ τους είναι σαν να επιχειρηματολογεί υπέρ της Νευτώνειας θεωρίας για την βαρύτητα.

    @ionios

    απ’ όσο γνωρίζω είσαι λάτρης της «υπερβολικής υπερβολής» 🙂

    @paperflowers

    Το σωστό δεν είναι «…οι Έλληνες» αλλά «μερικοί Ελληνες».

    Ρωτάς: «Δηλαδή αν καταργηθούν οι παρελάσεις, θ’αλλάξει κάτι απ’όλα αυτά?»

    Ρωτάω: Με ποια σειρά πρέπει να αλλάξουν;

    Γνωρίζω φιλόλογους που διδάσκουν ιστορία και άλλους που διδάσκουν απομνημόνευση.
    Το ίδιο ισχύει και με τις άλλες ειδικότητες.
    Ναι. Η ιστορία πρέπει να διδάσκεται από ιστορικούς αλλά μέχρι τότε δεν θα ήταν κακό αυτοί που την διδάσκουν να κάνουν καλύτερα.
    Ένας ιστορικός μπορεί να είναι και καλός δάσκαλος ιστορίας; Και αυτό που πρέπει να διδάσκεται είναι η ιστορία ή η μελέτη της ιστορίας;

    @zaphod

    Να είσαι καλά. Εκεί στα Γιάννενα μετά από σερμπέτια στο Κάστρο βγήκανε τα τανκς;
    Θα σας επισκεφθω αύριο με την ησυχία μου, γιατί μετά από 8 ώρες μάθημα το μόνο που προλαβαίνω είναι να απαντήσω στα σχόλια.
    🙂

    Μου αρέσει!

  11. Α ξεχασα. Αν θες δες και το προηγουμενο ποστ στο blog μου που το έγραψε ο συγκάτοικος του blog μου. Στα σχόλια γντ ένας ψιλοχαμός (πολιτισμένος πάντως) με διαφωνίες περί του φλέγοντος θέματος

    Μου αρέσει!

  12. Γαμάτος ο padrazo!

    Πολύ καλό ποστ! Μου θύμησε πως την έχω πατήσει παλαιότερα όταν φοιτητής (μετά από χοντρό ξενύχτι) στα Γιάννενα πήγα να πάω μια βόλτα ρε αδερφέ και είδα ένα κομβόι με άρματα να σουλατσάρει στο κέντρο
    «Δικέ μου μας την έπεσε η χούντα», σκέφτηκα αλλά έκαναν…..ξέρεις τι!

    Thanx στον polsemannen για την διαφήμιση 🙂

    Μου αρέσει!

  13. Τους ακροδεξιούς/εθνικιστές δεν τους αγαπούν τα ΜΜΕ. Τους ακροδεξιούς/εθνικιστές τους αγαπούν οι Έλληνες.
    Ποιος λαός κατέβηκε στους δρόμους με αίτημα να αναγράφεται το θρήσκευμά του στην ταυτότητα?
    Ποιος λαός ψηφίζει άτομα με ακραίες εθνικιστικές απόψεις, ακόμα κ αν αυτά τα άτομα είναι καραγκιόζηδες?
    Ποιος λαός ξεσηκώνεται επειδή στην παρέλαση ο σημαιοφόρος είναι «κατώτερης ράτσας»? (Για Γερμανό ή Γάλλο σημαιοφόρο, δεν παραπονέθηκε κανείς).
    Ποιος λαός πειθαρχεί σε νόμους και κανονισμούς μόνο στο όνομα της πατρίδας, του Ελληνικού Ιδεώδους κ της Ιστορίας? (βλ συμπεριφορά κατά τη διάρκεια των ολυμπιακών αγώνων κ συμπεριφορά μετά).
    Ποιος λαός περηφανεύεται πως μπορεί να τσακωνόμαστε κ να σκοτωνόμαστε μεταξύ μας, αλλά αν μας την πέσουν οι τούρκοι θα ενωθούμε σε μια γροθιά για να τους κόψουμε το κεφάλι (το πάνω κ το κάτω). Και το θεωρεί κ μαγκιά!

    Δηλαδή αν καταργηθούν οι παρελάσεις, θ’αλλάξει κάτι απ’όλα αυτά?

    Όσο για την Ιστορική άγνοια που ανέφερε κάποιος, φυσικό είναι! Την ιστορία την υποβιβάζει το ίδιο το εκπαιδευτικο σύστημα, γιατί αντί να χρησιμοποιήσει ιστορικούς που θα δώσουν την πραγματική διάσταση κ σημασία στο μάθημα, βάζει φιλόλογους να την διδάξουν. Οι οποίοι μεταφέρουν απλά τα λεγόμενα ενός βιβλίου κ ο μαθητής είναι υποχρεωμένος να τα αποστηθίσει. Να αποστηθίσει ονόματα, τοποθεσίες και ημερομηνίες.
    Αν αυτό είναι ιστορία, καλά κάνουμε κ δεν την ξέρουμε. Γιατί η ημιμάθεια, είναι χειρότερη απ’την άγνοια.

    Μου αρέσει!

  14. ωραίος ρε padrazo πολυ ομορφο το κειμενακι.

    πρωτον τοποθετουμαι υπερ της καταργησης των μαθητικων (για αρχη) παρελασεων. θεωρω ομως ως κοινωνικο προβλημα τη μη αποδοχη της συγκεκριμενης αποψης και οχι την υπαρξη των παρελασεων, καθως η επιχειρηματολογια εναντια τους ειναι συγκεκριμενη και υπερπληρης ενω η επιχειρηματολογια υπερ τους ειναι εντελως αφηρημενη και μη συγκεκριμενη.

    η κοινωνικη στατικοτητα απωθει οποιαδηποτε διαφορετικη αποψη ειδικοτερα εαν προερχεται απο προοδευτικες η ριζοσπαστικες ιδεες.

    Μου αρέσει!

  15. Εκείνο που φαίνεται πάντοτε είναι ότι είσαι με τη μεριά των μαθητών και θεωρείς τους εκπαιδευτικούς υπεύθυνους. Αυτο είναι και ωραίο και δίκαιο,νομίζω. Αλλά και οι γονείς φέρουν τη μεγαλύτερη ευθύνη που δε δίνουν στα παιδιά τους νόημα και στόχους…να ζουν.

    Μου αρέσει!

  16. @ alkyoni

    Μα είναι να μη φοβόμαστε; Και γω γυρνώντας χθες αργά το βράδυ άνοιξα λίγο την τηλεόραση και μπήκε στο σπίτι μου η φωνή της «χρυσης αυγής» . Πολύ αγαπάνε τα κανάλια τώρα τελευταία τους ακροδεξιούς (επιεικής έκφραση).
    «Ξέρουν οι μαθητές Ιστορία;» Καλή ερώτηση πράγματι. Και τι ιστορία ξέρουν; Να πεις γιατί να μη πεις. Οι άνθρωποι που την «έγραψαν» δεν μπορούν να μιλήσουν πια. Πρέπει να μιλάνε όμως οι άνθρωποι που την διδάσκουν στην τάξη. Αν ήμουν φιλόλγος θα έφτιαχνα ένα blog. «Ιστορία» θα το έλεγα. Με κείμενα, πηγές, απόψεις, διάλογο.Να πεις πολλά. Γιατί να μην πεις;

    @betty

    Να γράφεις όσο θέλεις.
    Σωστά μιλάς. Σημασία έχει ο τρόπος που διαφωνούμε αλλά και που συμφωνούμε.
    Μόλις γύρισα από την γιορτή του σχολείου της κόρης μου. Κάθε χρόνο παίρνω μια γερή δόση μιζέριας. Όλοι αγγαρεία έκαναν. Καθηγητές μαθητές γονείς. Η ευθύνη πάντως είναι αποκλειστικά των καθηγητών. Ισως είναι καλύτερα να την αναθέτουν στα παιδιά αν οι ίδιοι βαριούνται. Και μέσα στην εθνική βαρεμάρα εμφανίζονται και οι ακροδεξιοί και «ταράζουν» τα νερά. Πολύ επικίνδυνο.

    Μου αρέσει!

  17. Είναι κοινό μυστικό: Δεν έχει σημασία τι λες αλλά ο τρόπος που το λες, δεν έχει σημασία τι κάνεις αλλά πώς το κάνεις. Ο τρόπος που βλέπουμε τα πράγματα αλλάζει τη ζωή μας. Όταν δυο άνθρωποι π.χ. συμφωνούν να μοιράζονται τις δουλειές στο σπίτι θεωρούν ότι βρήκαν τη λύση για να μη μαλώνουν. Όμως, εάν το κάνουν από υποχρέωση για να μην τσακώνονται κάθε φορά , είναι σίγουρο ότι κάποια στιγμή θα βαρεθούν και θα αρχίσουν τα ίδια. Εάν όμως το κάνουν γιατί θέλουν να βοηθήσουν ο ένας τον άλλο,από αμοιβαίο σεβασμό, για να μην τρέχει ο ένας και κάθεται ο άλλος, αυτό φέρνει μια ευχαρίστηση και οι δουλειές δεν γίνονται με γκρίνια αλλά με χαρά ή έστω ικανοποίηση…
    Οι παρελάσεις είναι μια ακόμη αγγαρεία σήμερα ανάμεσα σε πολλές γιατί δεν έχουμε μάθει να δίνουμε νόημα σε ό,τι κάνουμε, αλλά περιμένουμε να μας κατευθύνουν οι σωτήρες. Δε με ενδιαφέρουν οι παρελάσεις γιατί τις χρησιμοποιούν όλοι, αναλόγως την πολιτική ιδεολογία τους. Θεωρώ όμως ότι γενικά οι άνθρωποι δεν έχουμε κατανοήσει το πόσο ορισμένα τυπικά μπορούν να διατηρήσουν και την ουσία που εκφράζουν, αρκεί να συμμετέχουν φυσικά και τα έσω μας στα έξω μας.
    Καλή σου μέρα, εσύ έχεις τον τρόπο να το λες… 🙂

    Μου αρέσει!

  18. έχω αρχίσει και φοβάμαι padr.
    ίσως σου φανεί άσχετο το σχόλιο αλλά δεν είναι
    με τις παρελάσεις μαθητών διαφωνώ
    χτες συζήτηση στην τηλεόραση…δεν θυμάμαι ποιοί ήταν άφησα για λίγο το κανάλι επιεδή ήταν (αυτούς θυμάμαι ο Κουράκης] και ο Ψωμιάδης σε κάποιο παράθυρο..) Μέχρι που ο, όπως θες πες τον , ο που μας έχει κάνει ρεζίλι τη Θεσ/κη,έθεσε ένα πολύ σωστό ερώτημα
    Οι μαθητές αν ξέρουν ιστορία..
    Πολλά θα μπορούσα ν απαντήσω σαν φιλόλογος εδώ..
    άλλαξα κανάλι,δεν περίμενα ν ακούσω κανενός την απάντηση..
    τέλος πάντων,ως συνήθως μπερδεύεται η σκέψη και φεύγει σ άλλα μονοπάτια σήμερα ειδικά..
    καλή σου μέρα

    Μου αρέσει!

  19. @polsemanen

    Δεν είχα ενημερωθεί για τον Σάκη Βαγιάτα. Σε ευχαριστώ για την ενημέρωση και για τι link στον Zaphod

    @Huginn

    Την καλήμερα μου (τέτοια ώρα που μπήκα στο blog)

    @Aqua

    Και παράλογο 🙂

    @xrysostomos

    Πολλοί δεν προβληματίζονται με την δικαιολογία ότι είναι πλέον «παράδοση» και τις παραδόσεις δεν τις ανατρέπεις. Κατα βάθος αυτό το περιεχόμενο έχει στο μυαλό της πλειοψηφίας.
    Σε μια «δημοσκόπη» που έκανα πάντως στο φροντιστήριο οι μαθητές είναι κατά των παρελάσεων.
    Υπάρχει βέβαια και το θέμα των «γιορτών» των εθνικών επετείων στα σχολεία που όσο τουλάχιστον εγω γνωρίζω αποτελούν νομιμοποίηση της μιζέριας.

    Μου αρέσει!

  20. Το φοβερό είναι ότι υπάρχει κόσμος που δεν έχει καν προβληματιστεί για το θέμα των παρελάσεων και ξαφνιάζεται όταν ακούει τις αντιρρήσεις (μας). Ας πούμε, το καλοκαίρι που πέρασε, μετά από σχετική συζήτηση, μια κοπελα δήλωνε: «ρε γαμώτο έχεις δίκιο, δεν το είχα σκεφτεί ποτέ»…

    Τώρα θα μου πεις το να μην προβληματίζεται ο άλλος είναι δικό του πρόβλημα, δε φταίω εγώ που «κοιμάται». Συμφωνώ.

    Απλά διαπιστώνω ότι εκείνο το «μας κυβερνά η συνήθεια» που είχα διαβάσει κάποτε σε βιβλίο περί παιδαγωγικής, επαληθεύεται -σε διαφορετικό πλαίσιο- για ακόμη μια φορά…

    Μου αρέσει!

  21. Nτήαρ padrazzo,

    Εδώ pølsemannen! Κλικάροντας στον τίτλο Zaphod πας στο ποστ για την εκδήλωση στην εθνική γιορτή στο βλογ του Zaphod που αναφέρω στο προηγούμενο σχόλιο.

    Άκη φάε την σκόνη μου 😛

    Μου αρέσει!

  22. Οι παρελάσεις είναι για τους στρατούς, όχι για τους μαθητές.

    Οι μαθητικές παρελάσεις είναι κωμωδία, χαβαλές και άνευ ουσίας.
    (Ενίοτε και οφθαλμόλουτρον δια τα λιγούρια μιας κάποιας ηλικίας)

    Μπορούν να γίνουν πολύ ουσιαστικότερες εκδηλώσεις για τις εθνικές επετείους, δέστε ένα σχετικό ποστ στο βλογ «Αει Σιχτίρ» του Zaphod.
    (Λίνκ δεν έβαλα μη μου φάει το σχόλιο ο Άκης της WordPress)

    ΥΓ.

    Σε περίπτωση που δεν έχετε ενημερωθεί για την υπόθεση του Σάκη Βαγιάτα που βρίσκεται 10 μήνες σε κώμα μετά από κακοποίηση και η ζωή του κινδυνεύει εξ’ αιτίας ανάλγητων γραφειοκρατών που θέλουν να τον στείλουν σπίτι του παρά τις υποδείξεις των θεραπόντων ιατρών, ρίξτε και ένα βλέφαρο στο βλογ pølsemannen. Ευχαριστώ.

    Μου αρέσει!

  23. @ taradela

    Εγώ αντιθέτως θα σας σχολιάσω αγαπητή taradela. Η παρέλαση είναι επίδειξη ισχύος. Δεν μπορεί και δεν είναι υπόδειξη μνήμης.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

