Περί κλίματος, περιβάλλοντος, ημιμάθειας κλπ

Αγαπημένο μου ημερολόγιο.

Σήμερα η δασκάλα μου είπε πως είμαι εκτός θέματος στην έκθεση. Το θέμα ήταν «Περιβάλλον και κλίμα». Τσίριζε υστερικά επίσης γιατί είχα γραμμένο το περιβάλλον με ένα ‘λ’. «Αν δεν μπορείς να γράψεις σωστά την λέξη δεν έχεις δικαίωμα να μιλάς. Η ημιμάθεια είναι κακό πράγμα. Δεν είναι ούτε καν μισή αρχοντιά» μου είπε. Εγώ θύμωσα και τις είπα πως υπάρχουν και άλλες λέξεις που και οι «μεγάλοι» οι «διάσημοι» και οι «ευρυμαθείς» τις γράφουν σωστά αλλά παρ’ όλο που τα κάνουνε σαλάτα (σκατά ήθελα να πω αλλά δεν το είπα) συνεχίζουν και μιλάνε. «Όπως;» με ρώτησε. «Όπως με την πολιτική την οικονομία την οικογένεια. Δηλαδή αν τις έγραφαν λάθος θα τα κατάφερναν χειρότερα κυρία;» της είπα και με έβγαλε από την τάξη γιατί είπε πως έβγαλα γλώσσα. Μετάνιωσα που δεν είπα την λέξη σκατά αφού έτσι κι αλλιώς με έδιωξε. Και δεν μου έδωσε και την έκθεσή μου. Την έσκισε. Θυμάμαι όμως ότι είχα γράψει πάνω κάτω αυτά.

0_line2.jpg

Το περιβάλλον είναι χρήσιμο και υποχρεωτικό. Περιβάλλον δεν γίνεται να μην έχουμε γιατί δεν γίνεται να υπάρχουν άνθρωποι χωρίς αυτό. Όλοι έχουν ένα μεγάλο και πολλά μικρά και κάθε περιβάλλον έχει και ένα κλίμα, καλό ή κακό.

Ο Μπαμπάς μου έχει το περιβάλλον της δουλειάς. Η Μαμά έχει το οικογενειακό περιβάλλον και το φιλικό. Αυτά λένε είναι τα «μικρά». Όταν βλέπουνε ειδήσεις λένε ότι το «μεγάλο» περιβάλλον είναι «πολύ σημαντικό θέμα» αλλά όταν η τηλεόραση είναι κλειστή πιο πολύ συζητάνε για τα μικρά παρά για το μεγάλο. «Το κλίμα στην δουλειά δεν είναι καλό με τους μεν », «Να αποκαταστήσουμε το φιλικό το κλίμα με τους τάδε » και άλλα τέτοια.

Όταν έχουμε κόσμο σπίτι μιλάνε για το πολιτικό κλίμα, το οικονομικό κλίμα, πως είναι λέει θερμό ή ψυχρό. Χθες η γιαγιά σηκώθηκε να κλείσει την μπαλκονόπορτα γιατί έκανε ψύχρα και τους είπε «Το κλίμα στην αυλή δεν κάρπισε ούτε φέτος.». Και έβαλαν τα γέλια. Και έτσι η γιαγιά μου με μια κουβέντα της έκανε το κλίμα χαρούμενο και μας έστειλαν εμένα και τον Γιαννάκη στο δωμάτιό μου για να πούνε ανέκδοτα για μεγάλους.

Πήραμε και την γιαγιά μαζί γιατί ήταν στενοχωρημένη με το κλίμα της αυλής. Μας έφερε μπισκότα, λουκούμια, από ένα φλιτζάνι ζεστή σοκολάτα και κάτι κουλουράκια με στάχτη αλλά πολύ νόστιμα. Την έβαλα να μας πει άλλη μια φορά την ιστορία του παππού που πέθανε στην Αφρική.

Η Αφρική έχει διαμάντια αλλά δεν έχει καλό κλίμα. Ούτε είχε ποτέ, γι’ αυτό και οι άνθρωποι πέθαιναν όπως πέθανε και ο παππούς και τα παιδιά συνεχίζουν να πεθαίνουν. Γιατί λοιπόν λένε πως το κλίμα χάλασε τώρα;

Bloggers Unite - Blog Action Day

 

11 responses to “Περί κλίματος, περιβάλλοντος, ημιμάθειας κλπ

  1. @ Ionios

    Αντι να παρεις μηχανακι δε νοικιάζεις ένα σπίτι που μένεις ακόμα με την μανούλα;

    @betty

    Να είσαι καλά. Προσπαθώ πάντως να παραμείνω μαθητής 🙂

    @ xrysostomos

    Δε ξέρω αν συμβαίνει και σε εσένα αλλά όταν μπαίνω σε τάξη που δεν υπάρχουν απορίες ξέρω ότι κάτι δεν πάει καλά, δεν μου «κάνει κέφι» να κάνω μάθημα. Υπάρχουν βέβαια και απορίες «περίεργες» όπως αυτή : «Κύριε δεν έχω καταλάβει τι είναι η αδιαβατική εξόντωση»

    Μου άρεσε αυτή η πρόταση με τις διαφορετικές σημασίες.

    Μου αρέσει!

  2. Από τα σχόλια καταλαβαίνω ότι τα φοβερά που γράφει ο Padrazo μάλλον φαίνονται στους υπολοιπους σαν σουρεάλ καταστάσεις!

    Για κάποιους όμως είναι πραγματικότητα. Οι απορίες των μαθητών ξεπερνούν κάθε φαντασία. Open your mind σου λένε εμμέσως πλην σαφώς…

    ΥΓ. Κάποια στιγμή θυμάμαι είχα πετύχει πρόταση διδασκαλίας που πρότεινε στον εκπαιδευτικό να τονίσει τις διαφορετικές σημασίες της έννοιας κλίμα (και δεν μιλάω για γλωσσικά μαθήματα, έτσι; Φυσίκός είμαι…).

    Μου αρέσει!

  3. Έχεις πολλά να πεις, μα το σημαντικότερο είναι ότι έχεις τον σωστό τρόπο να τα πεις…υποθέτω ότι είσαι γεννημένος εκπαιδευτικός, σωστά διάλεξες ν’ασχολείσαι με τούβλα! 🙂

    Μου αρέσει!

  4. @ betty

    Έτσι κι αλλιώς πάντα κατά παραγγελία του εαυτού μας γράφουμε 🙂

    @ markos the gnostic

    Λες; Δεν σου κρύβω πως το απολαμβάνω όταν μεταμφιέζομαι σε παιδί για να γράψω κάτι 🙂

    @ roidis

    Ετσι είναι. Δύο μέτρα δύο σταθμά.

    @ suspect

    Μου θύμισες αυτό:

    «Ο κόσμος
    που ζούμε είναι μισός. τώρα είμαστε στο άλλο μισό, του κόσμου, που πάνω του η φύση γέρνει σαν πεθαμένη.»

    Μάκβεθ (Μετάφραση: Γιώργος Χειμωνάς)

    Μου αρέσει!

  5. Θέλω να πάρω μηχανάκι Piaggio. Αν ξέρετε κανένα στείλτε!! χαχα… padtazo-αγγελίες!!!
    Που κολάει αυτό;Θέλω να ναι σε καλή κατάσταση για να μην μολύνει το περιβάλλον…

    Μου αρέσει!

  6. Όταν διάβασα την ανάρτησή σου το πρωί, χαμογέλασα γιατί θυμήθηκα τη δική μου σκέψη όταν τελείωσα την ανάρτησή μου…» είναι η τελευταία φορά που γράφω κατά παραγγελία». Το κείμενό σου μου θύμισε τους αντιδραστικούς μαθητές που για να μην εκδηλώσουν το θυμό τους για το θέμα διαλέγουν τα πείσματα…Καλό ,όπως πάντα… 🙂

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

