Η μιγαδική μας ηλικία

1.gif

Μετά τα τριάντα άρχισα να μετράω την ηλικία με Ολυμπιάδες. Είχα μεταφέρει μάλιστα γιορτές και επετείους στο πρόγραμμα των αγώνων. Η γιορτή μου ας πούμε συνέπιπτε με την τελετή έναρξης, η επέτειος γάμου με την άρση βαρών. Εκεί έγινε το «λάθος», όταν μπέρδεψα την κίνηση ζετέ με το «ζετέμ». Έτσι στράφηκα για λίγο στο «εφηβικό» δεκαεξαδικό σύστημα. αλλά οι «οικογενειακοί φίλοι» με κατηγόρησαν για παρατεταμένη εφηβεία. Το δυαδικό σύστημα πάλι είχε μόνο άσσους και μηδενικά. Πολύ μίζερο.

0_line.jpg

Τελικά κατέληξα πως την ηλικία πρέπει να την μετράμε με μιγαδικούς αριθμούς, αυτούς δηλαδή που έχουν ένα πραγματικό και ένα φανταστικό μέρος . Παράδειγμα μιγαδικής ηλικίας είναι ας πούμε το : 30+17i που σημαίνει έχω ζήσει 30 πραγματικά χρόνια και 17 «φανταστικά» (Το i είναι το φανταστικό ένα). Δύο άνθρωποι με διαφορετικές μιγαδικές ηλικίες, 28+2i ο ένας και 18+12i ο άλλος, φαίνονταν να έχουν την ίδια συμβατική ηλικία, 30 χρονών. Η μιγαδική χρονολόγηση αποτύπωνε κάτι παραπαπάνω από ένα χρονικό ίχνος, περιείχε περισσότερη πληροφορία. Μπορούσα να παριστάνω κάθε στιγμή της μιγαδικής ηλικίας με ένα σημείο πάνω σε ένα «σύστημα» συντεταγμένων, έτσι που όλα μαζί να σχηματίζουν μια γραμμή που απεικόνιζε την «πορεία» της όχι πάντα συντεταγμένης ζωής.

0_line.jpg

Στην αρχή αυτό το «σύστημα» μου φάνηκε σωστό. Είχε πλάκα μέχρι την στιγμή που διαπίστωσα πως όταν ένας μιγαδικός «πολλαπλασιαστεί» με τον «συζυγή» του, γίνεται πραγματικός. Δηλαδή χάνεται το φανταστικό μέρος.

0_line.jpg

Εσάς ποια είναι η μιγαδική σας ηλικία;

 

15 responses to “Η μιγαδική μας ηλικία

  1. 29+89i
    με άλλα λόγια, αν η φαντασία έφτανε στην εξουσία, το υπουργείο το είχα σίγουρο…

    Γαμώτο!

    ΥΓ. Και τώρα σοβαρότητα. Με την άδεια σου, θα χρησιμοποιήσω το φοβερό σου τρόπο να μιλας για τους μιγαδικούς στους μαθητές μου, όταν θα έρθει η ώρα…

    Μου αρέσει!

  2. @ Ionios

    Τα βρίσκω όταν δεν βγαίνω διάλειμμα.
    Λέμε και καμιά «πίπα» να περνάει η ωρα και να ξεχνάμε τις αυξήσεις 🙂

    Μου αρέσει!

  3. που τα βρίσκεις και τα γράφεις ρε άνθρωπέ μου???????
    Είναι βέβαια πως θα το δώσεις στον άλλον το θέμα.Πως θα το πλασάρεις… Να σου πω γιατί το λέω…
    Στο φροντιστήριο μιλάω άνετα. Νομίζω πως το έχετε καταλάβει… Μαρεσει να κάνω τους άλλους να γελάνε έστω και με βλακείες. Κ στην δουλειά δεν μπορώ να μην προσπαθώ να γελάω. Κ επειδή όταν λέω κάτι γελάω από μόνος μου οι άλλοι λένε…’Τι βλακείες λέει πάλι ο ionios»! Σε άλλο φροντιστήριο πάλι τα ίδια λέω αλλά χωρις να γελάω. Όλοι με κοιτάζουν κ συνομιλούν μαζί μου λες κ είμαι φιλόσοφος Το βλεπω κ εγώ κ συνεχίζω ακάθεκτος τις πίπες! Οι άλλοι γουστάρουν! Φοβερό! Δεν το κρύβω! Γουστάρω κ εγώ να λέει αυτές τις πίπες ο padrazzo! Αλήθεια λέω! Μαρέσει η πλάκα που κάνει κ λατρέυω να τον πειράζω για να βρίσκει να μου τα χώνει! έχει γέλιο ο αγριάνθρωπος!!!

    Μου αρέσει!

  4. 1. H κίνηση ζετέ με το «ζετέμ» , είσαι απίθανος μερικές φορές 🙂 τουλάχιστον θα γελούσατε αρκετά! Το χιούμορ βοηθάει σε πολλές καταστάσεις, βέβαια, να μπορεί να το χρησιμοποιεί κανείς στα δύσκολα θέλει ταλέντο ίσως και λίγη προσπάθεια!
    2.Μ’αρέσει το σύστημα που επινόησες αλλά δεν το κατανοώ πλήρως, τα πραγματικά εντάξει, τα φανταστικά με ποιά έννοια δλδ;
    Τέλος πάντων, μάλλον στερούμαι φαντασίας, τα δικά μου νομίζω ότι συμπίπτουν γιατί εδώ και 40 χρόνια περνάω πραγματικά φανταστικά 🙂 ! (ξέρω, το γραπτό μου μηδενίζεται ως εκτός θέματος!)

    Μου αρέσει!

  5. 2.Ναι κάποια στιγμή έγινε και αυτό, το λάθος ήταν όμως ότι το πέρασα για μιγαδικό, ενώ αυτο ήταν ένας σκέτος αριθμός.
    3. σωστό και επειδή δε θέλω να εξαφανιστώ πάλι , κινούμε σε τελείως αντίθετες κατευθύνσεις πλέον. 🙂

    Μου αρέσει!

  6. @ πρέζα tv

    Οχι στη απομνημόνευση 🙂

    @ taradela

    1. Μετά τον αποτυχημένο»πολλαπλασιασμό» «διαιρεθηκα»
    2. Μόνο 30+2i ; Μήπως πολλαπλασιάστηκες κάποια στιγμή με το ουδέτερο στοιχείο;
    3.σωστό, αρκεί να μην είναι ο συζυγής σου 🙂

    Μου αρέσει!

  7. 1. Πότε έπαψες να λειτουργείς σα 17άρης; όταν «πολλαπλασιάστηκες» με τον «συζυγή» σου;
    2. εγώ θα θελα να είμαι 20 + 15i, αλλά δεν είμαι τίποτα άλλο από 30 + 2i
    3. όταν χάνεις το φανταστικό μέρος μια λύση είναι να «πολλαπλασιαστείς» με έναν άλλο μιγαδικό, για να το αποκτήσεις ξανά. Τα μαθηματικά δίνουν λύσεις.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

