Δοτική του κενού λόγου

Να τες πάλι οι σφήγκες. Μύρισαν κόκκινο ζουμερό καρπουζάκι και μαζεύτηκαν. Τριγυρίζουν για μια γλυκιά τζούρα όπως οι στριφογυρίζουν οι άνθρωποι γύρω από την εξουσία. Τις διώχνεις με το καλό, τις ξαποστέλνεις με το κακό, εκεί αυτές, απτόητες, ενοχλητικές, ανόητες. Και επικίνδυνες. Αν δε πάρεις χαμπάρι τη στιγμή που σου κάθισε στο σβέρκο τη πάτησες. Η μάλλον σε τσίμπησε και μετά τη πάτησες.

Γλυκιά η εξουσία και όταν είναι και με την βούλα ακόμα πιο γλυκιά. Και η φίλη μου η Τούλα θέλει να γίνει πολιτικός με τη βούλα. Η Τούλα έχει κομμωτήριο.

«Γιατί δηλαδή; Δε κατάλαβα» μου λέει.

«Πρέπει να είμαι μαιευτήρας για να πάω για βουλευτής; Επειδή δηλαδή βαρέθηκαν τις καισαρικές τομές πρέπει να πιάσουν τις πολιτικές; Όλοι υπόσχονται τομές και έχουμε γεμίσει ουλές.»

Εδώ που τα λέμε δεν έχει και άδικο. Από τις ιατρικές ειδικότητες η μαιευτική έχει την μεγαλύτερη πέραση στη πολιτική.

«Έχεις δει κανέναν ογκολόγο να βάζει υποψήφιος; Δεν έχεις«.

Ενώ η μαιευτική όπως και να το κάνουμε σου εξασφαλίζει ένα βάθος χρόνου στο εκλογικό σώμα. Έχει αντικαταστήσει τελείως την ρητορική μαιευτική που μεταλλάχτηκε σε ρητορική κατηγορηματική, ευκτική του πλαγίου λόγου, δοτική του ψευδούς λόγου, υποτακτική και κάθε συντακτικό σχήμα που είναι εξουσίας σημαντικό.

Εγώ πάντως προτιμώ την Τούλα. Τουλάχιστον είναι ντόμπρος άνθρωπος.

«Ξέρεις πόσα κεφάλια χτενίζω εγώ μέσα έξω χρυσέ μου; Περισσότερα από όσα χτενίζουν αυτοί από μέσα. Ξέρεις πόσο δύσκολο είναι να πείσεις μια γυναίκα να αλλάξει χρώμα στα μαλλιά της; Ε λοιπόν σε πληροφορώ ότι είναι πιο δύσκολο από το να αλλάξεις χρώμα στα μυαλά της. Μπορεί ένας βουλευτής να ομορφύνει μια γυναίκα; Εγώ μπορώ. Γιατί κύριοι να δίνει κουπόνια η εργατική εστία μόνο για βιβλία και διακοπές; Να δίνει κουπόνια και για τα κομμωτήρια. Δεν το έχουν πιάσει το νόημα. Δε ξέρουν ότι όταν ομορφαίνει ο άνθρωπος, μαλακώνει, κατάλαβες; Γι’ αυτό έχουμε καταντήσει η πολιτική να ασχημαίνει τους ανθρώπου. Τόχεις τώρα;»

6 responses to “Δοτική του κενού λόγου

  1. niemandsrose

    Ευτυχώς υπάρχουν ακόμα εξαιρέσεις στον κανόνα που φαίνεται να διαμορφώνεται, πως δηλαδή » Ο συνδικαλισμός είναι ένα πλατύσκαλο στο βουλευτιλίκι»

    Μου αρέσει!

  2. Οι λαϊκές τάξεις στην εξουσία; ‘Η τα συνδικάτα εκκολαπτήρια υποψήφιων βουλευτών;

    Θα δώσω το παράδειγμα του δημάρχου Κουράκη στο Ηράκλειο που σάρωσε στις προηγούμενες δημοτικές εκλογές.

    Ο Κουράκης προερχόταν από τα λαϊκά στρώματα, τεχνικός ηλεκτρολόγος στο επάγγελμα και πρόεδρος του εργατικού κέντρου. Φυσιογνωμία λαοφιλής, δεν άργησε να του προταθεί η υποψηφιότητα βουλευτή με το ΠΑΣΟΚ. Αργότερα, αφού πήρε το βάπτισμα στην πολιτική, προτάθηκε για το δημαρχικό θώκο. Σάρωσε, όπως προείπα. Και είναι ο μόνος από τους πολυκάτεχους προηγούμενους δημάρχους(πολιτικους μηχανικους, δικηγόρους κλπ) που παράγει έργο σ’αυτή την κουασιμόδεια πόλη.

    Όμως, δεν είναι πια συνδικαλιστής…

    Μου αρέσει!

  3. taradela

    Τελευταίες πληροφορίες λένε πως η Τουλάρα ζήτησε να μπει στο ψηφοδέλτιο επικρατείας μαζί δύο φίλες της. Την Βούλα που είναι «γαμάτη αισθητικός» και την Σούλα εξαιρετική μανικιουρίστα.

    Μου αρέσει!

  4. Α! όλα κι όλα η Τούλα έχει δίκιο. Όλα τα αλλάζω , αλλά το χρώμα και το μήκος το μαλλιών μου για να τα ακουμπήσει χέρι κομμώτριας, υπογράφει υπεύθυνη δήλωση.

    Δαγκωτό στην Τουλάρα (αν κάνει και καλές ανταύγειες , σώθηκα)

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

